Як і навіщо складати план продаж?

1 листопада

Ведение бізнесу – це дуже ризикова та відповідальна справа. Тому немаловажливу роль тут відіграє планування. Щоб налаштувати ефективну роботу, підвищити оборот товару, вийти на широкий ринок і отримати стабільний прибуток, необхідно скласти план продаж. Він допоможе стежити практично за всіма галузями бізнесу, роботою підприємства, співробітниками та якості їх праці.

Що таке план продаж? Для чого він потрібен?

План продаж – це виручка, яку підприємство чекає від продажу товару за певний період. Складаємо його на основі проведених досліджень потреб і властивостей ринку. Без уваги не залишається і виробничий потенціал підприємства.

Багато керівників запевняють, що легко можна обійтися і без такого плану. Але це ж додаткові гроші! Щоб бізнес був успішним, обов’язково потребується складання плану продаж. В другій справі повноцінне функціонування компанії незалежно від профілю буде неможливо. Можна навіть виділити декілька причин, для чого саме потрібен план продаж:

  • організація праці – будь-яка компанія стабільно функціонує, коли кожен працівник дотримується свого режиму роботи, знає свої обов’язки, цілі, результати, які чекає від нього начальство, а також має страх перед штрафами за неприйнятно виконану або провалену задачу;
  • збільшення виручки – маючи план продаж і посадові інструкції, кожний підлеглий буде намагатися працювати краще; Наприклад, співробітникам можна платити ставку, але додатково заплатити процент від продаж, що значно підніме прибуток компанії і буде мотивувати робітників;
  • удосконалення бізнесу – без плану продаж це неможливо; щоб компанія випереджала конкурентів, розвивалася і рухалася вперед, потрібно виставити перед собою нові цілі, які допоможуть підприємству піднятися на ступінь вище.

Як скласти план продажів (практичні поради)? Як його реалізувати?

Для правильного складання плану продаж існує два варіанти:

    • 1. Робота від бажаної виручки.

 

    • Наприклад, для вашого підприємства прекрасний був річний приріст у 15%. Коли визначається мета – бажаний дивіденд – ви плануєте те, що для цього потрібно зробити, а саме: розширити штат співробітників, збільшити асортимент пропонованого товару на ринку, встановити швидку доставку, підвищити кваліфікацію працівників тощо.

2. Розвиватися від наявних коштів.
Для початку проводиться інвентаризація інфраструктури, асортименту продукції, кількість співробітників тощо. Після цього робиться підрахунок річного приросту. Тільки після цих операцій розраховується процент, наскільки може збільшитися прибуток, якщо, наприклад, продовжити робочий день на годину або дві, підвищити рівень кваліфікації своїх провідних спеціалістів.

    • Реалізувати план продаж буде трохи складніше, так як все залежить від того, для кого він створюється. Якщо це менеджер, то самостійно він буде намагатися підвищити доход і піднятися вгору по кар’єрній драбині. При правильно складному плані продаж все буде залежати тільки від нього. Якщо ж ціль дається для всієї компанії, то річний прибуток залежить від кожного працівника окремо. Для цього найкращим буде:

      • коротко, чітко, в письмовій формі пояснити підлеглому, що від них вимагається і як потрібно реалізувати в життя плани, щоб компанія вийшла на новий рівень;
      • фінансово мотивувати їх; заохочувати премією тих, хто особливо старається;
      • бездіяльних працівників штрафувати;
      • створити спокійну, не конфліктну атмосферу в колективі, щоб співробітники були зацікавлені у вдосконаленні компанії;
      • не сварити, а цінувати, поважати колег нижчих рангом.

У складі плану продаж немає ніяких складнощів. Головне, все продумати і попередньо, і з розумом все розрахувати, скласти, щоб в майбутньому ваше підприємство отримало максимально більший прибуток.