Особливості налаштування обміну між конфігураціями ЗУП і Бухгалтерія підприємства

26 жовтня

Досить часто початківці підприємства набувають конфігурацію Бухгалтерія підприємства в міру того, що вона повністю покриває потреби невеликої фірми в веденні бухгалтерського обліку та допомагає в розрахунку заробітної плати для невеликого штату. Але коли підприємство починає “дорослішати”, рости і розширюватися, для відображення зарплати в Бухгалтерії підприємства вже не вистачає функціоналу і можливостей, тоді купується конфігурація Зарплата і управління персоналом.

Кожен хто впровадив обидві ці системи стикався з необхідністю налаштувати обмін між ними

Зараз можна знайти багато інформації про налаштування типового обміну. Таким чином буде можливість обмінюватися документами за будь-який період ведення в обох базах. Але давайте розглянемо більш цікавий випадок. Уявімо, що з якихось причин (не будемо заглиблюватися в них) нам потрібно синхронізувати бази за різний період за різними документами. Вловили суть? Таким чином стаття буде цікава саме тим, хто після якогось періоду часу окремої роботи баз, вирішив об’єднати їх сили і “навчити їх” передавати один одному інформацію. Цікаво як це зробити? Тоді читайте далі.

Уявімо, що стоїть таке завдання:

У нас є дві бази Бухгалтерія підприємства, редакція 3.0 (3.0.60.59) (щоб не захаращувати текст літерами, далі БП) і Зарплата і управління персоналом, редакція 3.1 (3.1.7.61) (далі ЗУП)
З початку 2018 року і до 11.04.2018 вручну в базу Бухгалтерія підприємства вносилася інформація по зарплаті тільки у вигляді документа Відомість на виплату зарплати (банк). У базі Зарплата і управління персоналом за цей час і до поточного моменту відбивалася вся інформація по заробітній платі. Нам необхідно з ЗУП в БП вивантажити документи Відображення зарплати в бухобліку з початку 2018 року, а ось Відомість на виплату зарплати лише з 11.04.2018 (це близько 40 документів з 71), щоб не подвоювати вже існуючий в БП документи.

Поїхали.

Підготовка до обміну

Звичайно перш ніж починати якісь кардинальні маніпуляції з базами попередньо варто зробити їх копії.
Після цього потрібно звірити в двох базах всі дані по Організації (інн, найменування тощо), вони повинні збігатися.
Для мене було відкриттям, що один із головних довідників (на мій погляд) Реєстрації в податкових органах не підлягає обміну, а просто знаходить “свого двійника” в базі-приймачі. Тому також, як і організацію, потрібно вручну перевірити, щоб всі реквізити довідника збігалися в двох базах.

Налаштування обміну

Напевно ви знаєте, де налаштовується обмін, якщо ні, то ваш шлях лежить в розділ Адміністрування – Синхронізація даних. В обох базах, потрібно встановити прапор Синхронізація даних.


Там же для кожної бази потрібно прописати свій індивідуальний префікс.

Я обмін налаштовую на стороні ЗУП, хоча це не важливо, можна було теж саме зробити і в БП, тільки тоді вибрати іншу настройку синхронізації.

Отже:

У базі ЗУП, за гіперпосиланням Налаштування синхронізації даних вибираємо налаштування синхронізації Бухгалтерія підприємства, редакція 3…

Невелика примітка: якщо необхідно налаштувати синхронізацію з додатком програми “1С: Бухгалтерія 8” (ред. 3.0), розташованим в Інтернеті, виберіть Бухгалтерія підприємства, редакція 3 (в сервісі) …

Налаштування складається з декількох послідовних кроків, перестрибувати не можна, все робимо не поспішаючи і послідовно.
На кроці першому налаштування синхронізації вказуємо спосіб налаштування – Вказати налаштування вручну (налаштовуємо нову синхронізацію).

На наступному кроці вибираємо варіант підключення до програми. Я не буду довго розписувати всі варіанти, зазначу тільки, що є можливість безпосередньо підключатися баз один до одного – це пряме підключення. А є підключення через каталог – Інші канали зв’язку, це коли одна база вивантажує дані в каталог, друга забирає їх. Я вибираю варіант Пряме підключення

Вказую шлях до бази БП (у мене вона Файлова, не серверна) і перевіряю підключення.

На двох наступних кроках, для нашого прикладу, необхідно змінити дату початку обміну на 01.01.2018. Пам’ятаєте? Про це йшла мова в описі прикладу.

На передостанньому етапі будуть підсумовані всі результати налаштувань.


Увага, тепер дуже важливий момент! На останньому кроці налаштуваннь обов’язково потрібно зняти прапор Виконати синхронізацію даних і тільки після цього натиснути Готово.

Як перенести в Бухгалтерію підприємства тільки потрібні документи

А тепер власне і відповідь на питання як з 71 документа перенести тільки 40, щоб не перенести зайві документи (у нас це Відомість на виплату) в БП. Все дуже просто. Мало хто знає, що всі зареєстровані до обміну об’єкти можна подивитися в спеціальній обробці. Тут же можна зареєструвати якийсь об’єкт до обміну насильно або навпаки скасувати його реєстрацію. Щоб відкрити цю обробку досить натиснути кнопку Склад даних, що відправляються в налаштуванні обміну.

Обробка складається з двох частин. Зліва відображений весь список об’єктів конфігурації і кількість зареєстрованих до обміну об’єктів. Справа посилання на кожен зареєстрований об’єкт.

Щоб скасувати реєстрацію якогось об’єкта досить справа виділити цей об’єкт (1), в списку посилань (2) “встати” на потрібне посилання і натиснути правою кнопкою миші (3). Так як нам скасовувати вручну досить багато об’єктів, ми виберемо команду Скасувати реєстрацію зміни об’єкта за допомогою відбору (4). У вікні відбору вкажемо період, за який не потрібно переносити документи


На питання “Скасувати реєстрацію обраних об’єктів на вузлі” відповідаємо впевнено “Так”
Після цього ми побачимо, що кількість зареєстрованих документів зменшилася до потрібних нам 40 штук, а всі решта переносяться в повному обсязі.

Синхронізація даних

Тепер можна переходити до синхронізації (обміну). Я вибираю синхронізацію із зазначенням додаткових параметрів (кнопка виділена на скріншоті нижче).

Програма зіставляє об’єкти, якщо ми з усім згодні натискаємо Далі, виконується синхронізація.

І останнє. Так як об’єкти до обміну реєструються після будь-якої зміни, тобто, наприклад ви просто в документі додали коментар і провели його, раджу встановити дату заборони отриманню в обох базах. Важливо, щоб дата заборони була кінець місяця.

Я сподіваюся моя стаття допомогла комусь позбутися головного болю і вирішити проблему, навчила чомусь новому і показала, що не вирішуваних ситуацій не буває 🙂

Коментарі
Тетяна
лютий 12, 17:30

Дякую. Дійсно корисна стаття.