Торгові представники в ERP і використання мобільного застосування “Замовлення”

10 січня

Торговий представник є сполучною ланкою між продавцем і покупцем. Під продавцем ми розуміємо компанію постачальника, а під покупцем – оптовиків, мережеві магазини, роздрібні торгові точки, а також ресторани, готелі, клуби (цей сектор називається HoReCa). 90% часу роботи торговий представник знаходиться “в полях” і тільки 10% в офісі, відповідно необхідно надати йому зручний і зрозумілий інструмент для швидкого і якісного виконання своїх обов’язків.

Компаніям які використовують торгових представників для оформлення замовлень клієнтів, допоможе істотно полегшити роботу типовий функціонал ERP і мобільний додаток “Замовлення”.

Використання стандартних можливостей системи представляє ряд позитивних моментів:

  • Економія фінансів на розробці власного додатка.
  • Просте налаштування обміну між обліковою системою і мобільними додатками.
  • Додаток підтримується розробником і регулярно оновлюється.
  • Зручне встановлення і налаштування мультиплатформенного додатка.

Для використання функції торгових представників необхідно провести ряд нескладних налаштувань:

Налаштування в обліковій системі ERP

    • Перейти в розділ НДІ і адміністрування / Продажі / підрозділ “Торгові представники”, активувати пункт “Ведеться робота через торгових представників”, що дозволить використовувати сам механізм.
    • Залежно від того, чи потрібно супервайзеру призначати завдання для торгових представників, вибрати налаштування для пункту “Завдання торговим представникам”, можливі варіанти параметрів:
      – Не використовуються – немає завдань, торговий без попередніх планів реєструє замовлення клієнта.
      – Використовуються торговими представниками для планування – торговий сам собі створює завдання на КПК
      – Використовуються для управління торговими представниками – дозволяє формувати завдання торговим представникам і завантажувати їх на КПК.
    • Якщо в завданні торговому представнику необхідно вказувати не тільки суму, але і номенклатуру, активувати пункт “Деталізувати завдання торговим представникам по номенклатурі”.
    • Перейти до підрозділу “Налаштування використання мобільного додатка” Замовлення “” і активувати пункт “Дозволити синхронізацію даних з мобільним додатком” Замовлення “”.
    • Перейти до пункту “Налаштування синхронізації” і створити настройки для кожного КПК, із зазначенням торгового представника. У даних настройках можна обмежити інформацію, виведену на пристрої, щоб не захаращувати інтерфейс зайвими списками товарів або контрагентів, включити можливість створення прибуткових касових ордерів на КПК, передавати вагові характеристики і зображення номенклатури.

  • Створити нових користувачів облікової системи можна в розділі НДІ і адміністрування / і призначити їм ролі торгових представників. Якщо необхідно, додати профіль менеджера з продажу.
  • Опублікувати web-сервіс CustomerOrdersExchange, що входить до складу конфігурації через конфігуратор.
  • Використовуючи Apache або Internet Information Services, надати web-доступ до бази, в цьому буде необхідна допомога системного адміністратора.

Налаштування мобільного додатка

Далі можна переходити до самого мобільного додатку, скачати його можна в GooglePlay для пристроїв на базі Android або в AppStore для пристроїв на базі iOS.

    • Під час першої активації в режимі роботи вказати Режим синхронізації.
    • Додаток запросить ввести налаштування:

– Користувач – Ім’я (для входу) в облікову систему торгового представника.
– Пароль – пароль користувача для входу в облікову систему.
– Адреса сервера – адреса доступу до облікової системи.
– Порт – порт на якому відкритий доступ.
– Каталог – каталог інформаційної бази на web-сервері.
– Ім’я пристрою – буде отримано з облікової системи.

Робота в мобільному додатку

Після настроювання з’єднання та початкової синхронізації, для цього бажано використовувати wi-fi, так як обсяг даних буде досить великим, можна приступати до роботи.
Користувачеві будуть виведені його завдання, сформовані супервайзером, якщо була встановлена відповідна настройка в обліковій системі, за якими він зможе приступити до обходу клієнтів і формування замовлень. Якщо ж установка не була активована, то в розділі “Поточні справи” можна вибрати Клієнта з довідника і приступити до створення замовлення.

У цьому ж розділі будуть відображатися прострочені, оплачені і відвантажені замовлення. А також інформація про оплату за оформленими замовленнями.
При формуванні замовлення доступний підбір номенклатури різними способами:

  • Рядком пошуку по артикулу або назвою.
  • По штрих-коду, при активації, запускається вбудований сканер штрих-кодів.
  • Перебором списку, з можливістю вибору груп номенклатури.

Також слід враховувати, що обмежити список номенклатури в списку для конкретного торгового представника можна ще на стадії установки синхронізації з пристроєм в обліковій системі. Варто відзначити наявність фото в картці номенклатури, що дозволить швидше ідентифікувати товар.
Після вибору номенклатури є можливість вказати дату і умови відвантаження, а також прив’язати повну або часткову оплату до даного замовлення. При цьому можна вибрати форму оплати і розбити суму на кілька платежів.

Із приємних доповнень варто відзначити можливість торгових представників формувати, друкувати і відправляти на електронну пошту звіт за сформованими замовленнями, а також можливість доповнювати інформацію по контрагентах, яка не була внесена в обліковій системі.
Функціонал досить простий в налаштуванні і зручний у використанні, тому для підприємств – торгових посередників, є сенс задуматися про використання даного функціоналу.